نسرين أمين تنفعل على جمهورها على الإنستجرام

نسرين أمين تنفعل على جمهورها على الإنستجرام

قامت الممثلة المصرية نسرين أمين اليوم بتوجية رسال تحية وشكر لجميع زملائها في الوسط الفني الذين واصلوا العمل في الموسم الرمضاني بالرغم من الظروف الصعبة التي تمر بها البلاد سواء من هم أمام الكاميرا أو خلفها.

وجاء ذلك بعدما قامت نسرين أمين بنشر منشور على صفحتها الشخصية على موقع الانستجرام قالت فيه:” تحياتي وتقديرى لكل الفنانين والفنيين اللى بيشتغلوا فى الظروف الصعبة اللى العالم فيه سواء خلف أو أمام الكاميرا.. ربنا يحفظنا”.

والأمر لم يتوقف عند هذا الحد حيث تعرضت “أمين” لهجوم حاد من قبل المتابعين لها على الانتسجرام وذلك بسبب دعمها للفنانين بالخروج على الرغم من تشديدات الدولة بضرورة البقاء بالمنزل للحد من انتشار الوباء حيث رد عليها أحدهم في تعليق قال فيه “والله ياريت رمضان يكون نضيف السنة دى من غيروا ولو قعدتوا فى البيت مش هنموت وياريت ما يكون عندك إحساس الأبطال إن أنتوا بتنزلوا تعملوا المستحيل فى ناس أولى بالأجور الخرافية اللي بتخدوها عشان مجرد انه يعيش ربنا معاكوا”.

إلا أن نسرين أمين لم تستحمل تلك الإهانة وقامت بالرد علية قائله: “لا الحقيقة أنا عندى إحساس الأبطال فعلا وأنا حرة.. حضرتك ممكن تلغى المتابعة بما إن أنا مش عند حسن ظنك”.

ولكن لم يتوقف الأمر أيضاً عند هذا المتابع حيث رد عليها آخر قائلاً “والحمد لله مفيش موسم حج السنة دى عشان ما نشوفش أي حد منكوا في الكعبة المشرفة”، لترد عليه كاتية: “إلغي المتابعة يا أستاذ هاني ماتضايقش نفسك”، وكتب متابع ثالث: “من غير زعل.. ده مش وقت شغل الفنانين دلوقتي خالص”، لترد عليه كاتبة: من غير زعل كل واحد وظروفه”.

يشار إلى أن آخر أعمال نسرين أمين كان في الجزء الثالث من مسلسل “نصيبي وقسمتك”، من خلال قصة “ع الهادي يا زبادي”، بطولة نبيل عيسى، ومدحت تيخا، وحجاج عبد العظيم، وإيناس مكي، من تأليف عمرو ‏ياسين وإخراج مصطفى فكري، وإنتاج أحمد عبد العاطي‎.‎

اترك تعليقاً